tisdag 1 november 2011

November

Hushäng idag igen, de åker hem imorgon så det kommer bli tomt i huset sen :(
Köpte frukost åt dem i sedvanlig ordning.

Nathalie vaknade före 7 (kollade inte på klockan) och somnade igen vid 9 så vi la oss och solade en sväng.
Niklas har ränt runt i kallingar hela dan och inte smörjt sina ben och har såklart fått färg.
Jämför man oss skulle man tro att han varit här ett tag och jag nyss kommit.
Jag tycker det är alldeles för varmt när jag inte kan svalka av mig.

Hörde att vädret i Stockholm var milt för årstiden, 10-15 grader skulle det va, skönt för Er, här är det 32 grader bara i poolen vid huset, den vid lägenheten är nog ännu varmare :)

Paulina har gått runt och kortat (jag har också börjat säga så nu :P) hela dan, hon blir bara bättre och bättre. Vi har inte använt min Nikon nåt ännu då vi fick låna en Olympus av Niklas mor som man kan ta undervattensfoton med och den är så liten och smidig och lätt att ta med sig och också lätt att fota för Paulina när den inte väger nåt och man kan se i skärmen vad man fotar.

Kvällen var lite speciell, vi satt och käkade middag med självaste polischefen i Mae Phim och hans underordnade samt Tuk och Chang med sina familjer.
Det var bara att sätta sig till bords så rullades rätt efter rätt in på långbordet.
Tuk vet att jag inte äter fisk/skaldjur så hon hade fixat kyckling också, gai som det heter på Thai.
Maten var supergod och det var verkligen en trevlig tillställning.
Karlarna (utom Niklas) drack vatten med whisky till maten, hur äckligt?

Tuk har 2 barn, en pojke som är 6 (?) år och en flicka som är 13 (?) år och hennes bror Chang har 2 döttrar 10 och 18 år. Dem avgudar verkligen våra tjejer och Paulina börjar sakta men säkert acceptera dem, dem kommer bli bästisar sen :) De har även en syster som heter Tak som också har 2 barn, en flicka på 8 (?) år och en pojke som jag inte kan komma ihåg att jag träffat.

Vi fick polischefens nummer och han sa att det bara var att ringa om det dök upp nåt problem nån gång, hur bra? :)

Mopperesan hem gick snabbt och Paulina fick parkera moppen sen, hon kommer garanterat lära sig att köra moppe under vistelsen, undantaget för att växla då eftersom hon inte når ner.
Kanske jag ska lära mig också? *tveksamt* ;)
Familjen Sundin/Stuifbergen, det syns ju vem som varit mest i solen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!