onsdag 9 november 2011

En helt vanlig onsdag

Njae inte direkt, men en annorlunda onsdag.

Paulina vaknade 7 som vanligt, vi lät Niklas och Nathalie sova vidare till 8.
Strax efter 9 var vi på väg hem till Tuk.
Jag missuppfattade Niklas om vägen dit så han körde för långt innan vi skulle svänga av, men annars så hittade vi dit utan problem, trots att det var 2 år sen.

Tuk åkte sen med oss på moppen, och hon tyckte att däcken skulle fyllas med luft (som vi hade tänkt göra på väg hem)
Efter påfyllningen kommer vi några meter innan Niklas märker att framskärmen nöter på däcket så Tuk ringde efter sin storasyster som vi aldrig träffat förut för skjuts.
Kändes inte helt säkert att stå på vägkanten på Sukhumvit road (motorvägen) när alla bilar/lastbilar svischade förbi i hög hastighet..

Niklas och Paulina åkte på flaket på pickupen och jag och Nathalie fick sitta i framsätet till Tuks mamma (hade inte alls förstått att vi skulle dit)
Vi kom rätt sent tror jag för det satt väl ett hundratal thailändare med händerna ihop och munkutrop i högtalarna.
Vi var rätt utstirrade då vi var de enda falangerna (utlänningar) som dessutom hade 2 barn med sig.
Jag tror alla rörde vid tjejerna på ett eller annat sätt och sa att de var vackra.
Nathalie hoppade från famn till famn under hela tiden vi var där, såg hon mig så var det kört, men annars så tycker hon att det är helt ok, skönt för mig att få avlastning :)
Paulina har väldigt svårt för att de är så på hela tiden och det tar lång tid innan hon ger sig, vilket jag såklart har full förståelse för!
När Tuks son Memmot kom så började hon leka med honom och sen även med Taks dotter Limon.

Jag och Paulina gick in i huset där munkarna satt och jag tog några foton.

Efter utropet så gav Tuks familj munkarna mat och sen kom det massor med mat till vårt bord.
Det var kyckling, gris, anka, fisk, krabba m.m.


Ingen av oss gillade maten så vi åt mest ris.
En munk som kastar vatten för att bringa tur till dem som var där.

Tuks man, Kaeng är lite förtjust i mig så han stod och sjöng kärlekssånger av Scorpions till mig och ville sitta nära mig, kändes lite otippat att höra Scorpions bland thaimusiken men det var hans favoritband så.
Kaeng i orange och Taks man i skjorta (kommer inte ihåg hans namn)

Så nu har vi träffat hela Tuks familj, underbara människor hela högen, snälla, glada, trevliga och gästvänliga.
Chopper-Chang avgudar Nathalie


Tuks mamma

Nathalie somnade tillslut i Tuks famn så hon känner sig trygg med henne nu :)


Niklas = Banchang Biker
På väg hem så fick vi åka den moppen vi hade för 2 år sen, utan sittdyna, Tuk körde och jag tjejerna satt i sidovagnen. Niklas fick åka chopper med hennes bror Chang så dem hann givetvis före oss. Vi hann precis fram till Tuks hus innan himlen öppnade sig för det värsta skyfallet hittills.

Vi satt i Tuks hus och inväntade regnet i säkert en timme innan vi kunde åka hemåt igen.
Tuk åkte med oss tillbaka till Pimman igen och det var ingen trevlig färd, trångt som bara den då vi även hade barnvagnen på och sen vatten på vägarna och alla vägskador så många gupp mot den stenhårda sitsen.

Det var skönt att komma till lägenheten igen och koppla av.
Niklas och Paulina gick ut och badade och jag och Nathalie stannade inne och vek tvätt och sånt.
Niklas fick Banchang Bikers emblem

Och jag fick en superfin handgjord portmonnä

Mon Bar blev middagen på, Paulina har ju tjatat så mycket om spaghetti med currysås och när den äntligen kom in så vägrade hon att smaka på den så jag och Nathalie fick dela på den istället.

Imorgon har vi en dag utan planer men det är Loi Krathong på kvällen och jag har en känsla av att Tuk vill ha med oss på det.
Man skickar ut blomsterarrangemang i havet om jag förstått det rätt.

Nu ska jag fortsätta sörpla på min dagens (vittvin+sprite) och lägga in lite bilder och sen ska vi se sista Johan Falk filmen, skitbra med Sanuk Systems som erbjuder filmer, serier och tv-program i det (nästan) oändliga!

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!