torsdag 24 november 2011

Fyra

Veckor har gått och 17 kvar, tycker det går snabbare och snabbare nu, snart är vi hemma igen!

Vi har firat dagen med att storshoppa 24 Bacardi Breezer, 24 Tiger-öl, 3 Spy Gold och 18 st 1,5 L vattenflaskor. För drygt 500 kr. Paulina fick världens utbrott i röda taket affären då hon ville betala med sina pengar som inte räckte långt, jag gav henne pengar men det dög inte, var längesen jag såg henne så rabiat om man kan säga så....
Smakar som jordgubbsläsk, farligt :P
Vi har tvättat och badat och testade lunchen på Poppie´s som har minimalt utbud och som passar bäst när man inte är så hungrig, en äggmacka med Kalles äckelkaviar kan man få för en tjuga om man nu skulle vilja det.

Ikväll testade vi den nyöppnade restaurangen här i Pimman, Marmaris.
Turkiskt, italienskt, franskt, indiskt, mexikanskt, you name it, allt utom thaimat kändes det som.

På första sidan när man öppnar menyn får man se detta:
Det finns inte en enda meny i hela Pimman som är helt stavfelsfri :P

Helt ok priser också för att inte vara thaimat tycker jag, stora portioner och god mat hittills :)
Jag åt en fajitas, Niklas nån shish (stavas?) kebab och tjejerna pasta.
De hade verkligen tänkt på uppläggningen, syns inte så bra på fotona kanske men det är inte ofta man får se sånt här :)
Pizzorna såg supersmarriga ut så det blir nog en sån nästa gång.
Jag pratade lite med ägaren, han hade en 5-månaders dotter hemma i Turkiet och han får inte träffa henne förrän i april nästa år, värt?
Men min mamma har flyttat in där, så hon är ju där, tyckte han...
Han var supertrevlig och gullig mot barnen och det var en mysig restaurang, om man bortser från myggen som var ÖVERALLT, men har man OFF på sig så blir man inte biten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!