måndag 31 oktober 2011

Stranddebut!

Idag har vi varit dåliga på att blogga, alla sover utom jag (som vanligt) så jag tänkte skriva några rader så Ni har nåt att läsa sen :)

Paulina väckte oss vid 7 imorse och alla klev upp.
Vi åkte till Poppie's och handlade frukost till livsnjutarna i huset och så var jag på jakt efter bindor och nåt för betten.
Ett 4-pack nattbindor var det enda jag hittade.
Visade upp mina bett för expediten och hon sa att jag hade sandloppebett och lurade på mig en olja med drottningen på; och jag som inte ens varit på stranden ännu....
Betten är inte vackra idag kan jag säga....

Dagens plan var cocacolastranden, aka Kim's beach.
Yippiekayey!
Jag hade ingen lust att bli uppäten igen, har sett och hört om folk som blivit attackerade på just den stranden, och sen att jag inte kunde bada heller så alla åkte utom jag.
Paulina tyckte vattnet i havet var salt :P


Jag promenerade hem till lgh, läste min fantastiska bok Tigerkvinnan av Katerina Janouch, sov en liten stund, läste ut boken och gick sen ut och la mig vid poolen.
Kort därefter ringer Niklas och de är på väg tillbaks.

Nathalie har fått en hel del värmeutslag i ansiktet och hals/nacke så hon fick ta ett svalt bad i baljan inne i eftermiddags.
Båda barnen har varit väldigt trötta men vi åkte ändå iväg och käkade (istället för takeaway) och det gick hur bra som helst, åkte även och tankade moppen, 84 baht (under 20-lappen) för 2,5 L.

Fotograf: Paulina
Vad morgondagen har att erbjuda lär Ni nog bli varse om men nu ska jag joina min familj in i drömmarnas värld!

Godnatt!

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!