måndag 21 november 2011

Läskiga nyheter

När vi hade lekdejten med Valentina och August så berättade deras mamma något för oss.

Hennes barn går på thailändskt dagis eftersom dem bor här nere och hon jobbar.
Hon hade fått en lapp på thailändska och bad fröknarna förklara vad som stod.

Tydligen så härjar det runt "rånarligor" som kidnappar barn, mestadels i Rayong, vid stora varuhus och folksamlingar bl.a. så nu låter hon inte en enda främmande människa varken röra eller bära hennes barn och även jag kommer anamma det, speciellt imorrn när vi åker till det stora shoppingvaruhuset Laem Tong i Rayong.

Alla thailändare är ju upp-över-öronen-förälskade i våra blonda och blåögda tjejer och hittills har jag inte brytt mig eftersom vi oftast är här på Seaview-området eller med våra vänner och bekanta.

Det går iskalla kårar längs ryggraden när jag tänker på vad som skulle kunna hända.

Kan man förklara det här för Paulina imorrn på ett BRA sätt så att hon FÖRSTÅR att hon ALDRIG får gå/springa ifrån oss när vi är där? Hur mycket kan en 3-åring förstå?

// Kikki

1 kommentar:

  1. Å gud va läskigt! Tilde är ju rymningsbelägen och jag har förklarat för henne att om hon springer bort från mig och någon tar henne, då får hon kanske aldrig träffa mamma igen. Hårt men sant och hon rymmer inte längre ;)
    Kram//Ida

    SvaraRadera

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!