söndag 29 januari 2012

Plötsligt händer det

Idag har vi varit ute nästan hela dagen.
Niklas och Paulina gick ner till havet och jag och Nathalie tog poolen.
Tur var väl det då de blev attackerade av sandloppor eller vad det nu är som älskar vårt blod.

Det kommer ner en familj med 3 barn som visade sig också bo i Stockholm och barnen var 1, 3 och 5 år så båda tjejerna har nu kompisar fram till fredag då de åker till Koh Samet.
Paulina är väldigt glad över det, en lättnad för oss då vi närmar oss det sista besöket från farmor och farfar samt en resa till Malaysia.

Tycker tiden går väldigt fort nu, snart är det februari och då är det nästan nedräkning.


Jag fick lite smått panik när jag såg att hon dök så långt ner, även fast jag visste att Niklas var där, så därför kikar vi upp lite från ytan också. Snart är hon lika duktig som syrran :)

Det andra braiga som hänt idag var att Paulina fick Skypa med kusin Isabella som hon saknar SÅ mycket, hon pratar om henne varenda dag så nu var hon så ivrig och ville visa ALLT för henne. Det enda negativa med att Skypa med dem är att anslutningen är usel och det bryts hela tiden. Men som jag sagt förut, hipp hurra för Skype!

Vi har just sett den svenska filmen Tusen gånger starkare som utspelar sig på högstadiet. Det går inte att inte känna igen sig i filmen och den visas tydligen på många skolor runt om i landet. Jag tycker den var bra.

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!