måndag 16 januari 2012

Måndag

Igår när jag lagt mig fick jag halsbrännan (??) from hell efter en liten stund.
Jag trodde jag hade halsbränna under graviditeten med Nathalie men detta var hundra gånger värre, minst.
Först trodde jag att jag skulle kräkas så jag satte mig med en hink i evigheter.

Sen tänkte jag att man kanske kan chatta med sjuksköterskor på nätet som man kan med massa olika företag?
Det kunde man inte, eftersom det var mitt i natten här ville jag inte ringa och väcka folk i onödan så jag fick in på Fejjan i hopp om att få ventilera.
Min fina Lina som jobbar på SÖS började chatta med mig direkt och jag frågade henne, sen bad jag att få chatta med bästa Anna som pluggat och är mycket kunnig inom sjukvården och vi kom fram till att det var biverkningar av medicinen, jag hade trots allt tagit rätt många.

Jag tror jag somnade runt 3-4 tiden.

Idag har jag varit inomhus nästan hela dan. Hela förmiddagen var jag helt ensam i lgh och vilade.
När dem kom hem så la jag mig med Nathalie då Niklas försökt få henne att sova i vagnen utan resultat.
Jag somnade också.
Niklas och Paulie åkte och käkade lunch och jag var inte det minsta hungrig men när Nathalie vaknat så tog de hem mat till oss.
Jag fick i mig några skedar bara, för medicinens skull, det brände i halsen och hela vägen ner till magen när jag svalde och var fortfarande inte hungrig så jag gav upp rätt snabbt.

De åt middag utan mig här hemma, vågade inte ta mer medicin då det bara gått 3 timmar sen senaste måltiden så vi åkte till huset och tog farväl av farmor och farfar.
Tak med familj var där så Paulie lekte med Limon och Tuk kom när minibussen hade kommit, hon hade tagit fel på dag :)
Paulie tyckte inte alls att det var jobbigt att dem åkte, det har vi Limon att tacka för, däremot blev hon ledsen när hon inte fick leka med henne mer.
Hon saknar verkligen att ha lekkamrater så SNÄLLA kom hit och hälsa på oss Ni som har möjlighet! ;)

Åt lite makaroner när vi kom hem igen, för medicinens skull, och det brände också men jag behövde äta.
Tuk kom för att göra rent och lägga om så jag passade på att fråga henne om det så nu ska jag bara ta den ena medicinen hädanefter OM jag inte får jätteont, antibiotika, och det innebär bara 4 tabletter om dan.
Jag blir så äcklad av att titta på mitt knä när hon gör rent, jag fattar inte folk som jobbar med sånt här och får se mycket värre saker.
Jag duschade idag och jag måste ha tejpat dåligt för det hade läckt in vatten och då fick jag lite smått panik, men det var no problem tydligen så jag får väl lita på det.

Vill Ni se en bild på knät?
Tryck på GILLA eller OGILLA under inlägget eller släng in en kommentar :)

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!