tisdag 24 januari 2012

Mitt nya jobb!

Jag har sagt upp mig från jobbet som några av Er redan vet och jag och Tuk pratade en hel del i julas om att göra nåt tillsammans.
Starta en restaurang sa vi nästan samtidigt!
Vi börjar här i Thailand i mitt namn och så startar vi en till i Sverige i hennes namn så småningom!
Tyvärr blev skylten felstavad, förstår inte hur det kan vara så svårt att skriva med 3 K KIKKI!
Men men, det är inte hela världen.
Nu kööööööööööööör vi!! :)

Eller näe, nu skojar jag ju bara, jag har inte öppnat restaurang, men jag har sagt upp mig från jobbet däremot (tips tas tacksamt emot :D)
Den här restaurangen ligger utanför Pimman, på väg mot Ban Phe, vi har åkt förbi den maaaaaassa gånger men nu slog vi slag i saken och åt middag där, det öppnar kl 16.

Hon som äger restaurangen heter såklart Kicki och var hur gullig som helst!
Menyerna stod på svenska och engelska och det var nästan bara svensk mat.
Ungarna delade på en stuvade makaroner med köttbullar, Niklas tog en hamburgare med pommes och jag slog till på det godaste jag ätit hittills, TACOS!
Tacos är min favvo, och det är över 3 månader sen jag åt det så jag var nog ingen trevlig syn igår men det var så gott så jag skulle kunna äta det varje dag ett tag framöver, och det märktes att det var en svensk som hade ett finger med i spelet för det var svenska grejer och svenska smaker, fantastiskt!


// Kikki

1 kommentar:

  1. Mums med tacos, det ska jag äta på lördag :D Kul namn på restaurangen, du kanske borde starta nåt eget företag när du är tillbaka? :) KRAM

    SvaraRadera

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!