fredag 20 januari 2012

Olyckskorpar

Det är ju inte bara jag som råkar ut för blodspill.
I början var det Paulina som sprang och snubblade och skrapade upp knäna gång på gång på gång.
Sen slutade hon med det och Nathalie tog vid, inte så mycket, men ändock, fläskläppar och skrapsår.
Sen kom jag med det som förhoppningsvis blev det största blodspillet på denna resa.

Idag var det återigen Nathalies tur, hon springer i nedförsbacke (ramp) och ser nog den minimala kanten som man kan passera utan problem och bromsar in lite för hastigt och tippar framlänges och landar på ansiktet, som vanligt.
Denna gång var det näsans tur och det ser ju faktiskt ut som ketchup.
SÅÅÅÅ synd om mig, eller hur?!
8 tänder har nu spruckit igenom, 4 uppe, 4 nere, och idag hittade jag flytande paracetamol med jordgubbssmak som jag tror kostade 20 Baht (under 5-kronan) som jag hoppas ska lindra lite för henne för inte ska hon väl bara ha 8 tänder? :)
Värmeutslagen är tillbaka också så jag köpte talkpuder men jag tyckte bara det blev värre, men det behöver ju inte bero på pudret.

Annars har jag och Niklas haft s.k. fredagsmys framför filmen Red med bl.a Bruce Willis, fast tyvärr utan chirre, dirre och lärre eller karra heller för den delen.
Ostkrokar och Estrellachips står rätt högt upp på vill-ha-listan, det finns OLW 200 grammare att köpa på Poppie´s, men 200 Baht (nästan en 50-lapp) är det inte värt, inte ännu iaf ;)
Mitt i filmen tjuter brandlarmet, Ni som vet hur högt thailändska leksaker låter kanske kan tänka Er hur högt det thailändska brandlarmet låter?
Mirakulöst nog sov sig ungarna igenom det och det var tydligen ingen brand eller nåt annat heller för den delen.

Vad gör Ni ikväll?

// Kikki

1 kommentar:

  1. Precis checkat in i Jönköping. Laddar inför morgondagen. Med tanke på dagens bidrag borde min bror ha råd att köpa de efterlängtade chipsen åt dig!

    SvaraRadera

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!