onsdag 7 december 2011

Smuts

Jag var så trött när jag läst ut boken igår så här kommer min recension.

Smuts är en spänningsroman och ett starkt familjedrama som landar mitt i debatten om sexköp och trafficking. Det är en skarp skildring av en värld där mäns rätt till kvinnors kroppar står över allt annat och där domstolarna väljer att titta åt ett annat håll.
(Taget från bokens baksida)

Den var väldigt lättläst och man ville inte sluta läsa för det hände verkligen nåt hela tiden.
Man får sig en del tankeställare och jag tycker sammanfattningen ovan stämmer bra in på boken så jag låter det stanna där.

Smuts av Katarina Wennstam, en prisad författare vars bokdebut blev en pjäs, skulle vilja läsa alla hennes böcker!

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!