måndag 5 december 2011

Long Live The King!

Idag är det kungens födelsedag här i Thailand och många har haft 3 dagar ledigt, vilket har märkts bra nog här i Pimman då det känns som att hela Thailand kommit till byn.
Hundratals (kanske t.o.m tusentals) bilar parkerade längs hela vägrenen/vägen genom hela byn, på båda sidor, pimpade bilar med neonljus och kjolpaket och lambodörrar och massa dunkadunkamusik.
Stora familjer sittandes på stranden, på bilflaket och äter, äter och äter lite till.

Har varit lite kaosartat att ta sig fram med moppen, tur att Niklas kör, så vi åkte till Ban Phe idag.
Var in på Lotus och småhandlade lite och fick se att festivalen var i stund att börja, 6-11 dec har Niklas googlat fram sig till.
Vi var där för 2 år sen också, en stor festival med marknad, scenunderhållning, massa mat, karuseller (om jag minns rätt?) och sist såg vi även en elefant.
Så imorgon blir det festival för oss! :)

Nyvakna tjejer som morgonmyser
Igår kom Igor & co ner, de åkte med Qatar så de mellanlandade och tyckte det var skönt.
Totalt är det 11 härliga kroater varav 5 ungar, 2 st i Nathalies ålder, Leon och Anton, 2 st 2-åringar, Max och Laura och en 5-åring, Luca.
Vi svängde förbi igår när de precis kommit fram och fixade thainummer till dem så vi kan höras.
Idag stötte vi på dem utanför Sunshine där de hyrt moppar.
Efter vi käkat mötte vi upp dem på Coca Cola stranden.
Jag har alltid trott att Kim's Beach och Coca Cola Beach var samma strand så för mig var det första gången jag var där.
Vi badade lite, Nathalie är LIVRÄDD för stranden och vågorna som slår in, men när hon väl är i vattnet så går det bra, och sen drack vi lite gott, provade Spy som jag bara trodde gjorde winecoolers men där fanns det cocktails så jag tog en MaiTai som var supergod.

När vi kom tillbaka sa vi hejdå till ytterligare ett härligt par som lämnat oss, Siv och Kenneth från Åbo, Paulina tyckte inte om det, men hon vill helst att Ove ska komma tillbaka.

Har börjat kolla på utländska filmer nu så vi har betat av "Death race 2" och "Road Trip Beer Pong".
Death Race (den 1:a) har vi också sett och 2:an gick nästan i samma anda, vi tycker dem är helt ok.
Road Trip filmen är precis som de andra filmerna (surprise) mycket boobs och lite humor.
Ännu en mimmiklänning
// Kikki

1 kommentar:

  1. När ni kommer hem så kan jag dra med mig ett gäng filmer om jag beger mig neråt någon gång vid den tiden :) Skriv en önskelista så fixar jag det mesta :) / din bästa lillebror ;)

    SvaraRadera

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!