tisdag 13 december 2011

111213

Ännu ett udda datum idag, på självaste Lucia.
Har inte sett en tillstymmelse av ett Luciatåg förutom på Facebook då, tur att det finns :)

Idag har det verkligen varit svinkallt här, i poolen gick det inte att bada utan att förfrysa och nu på kvällen satt jag och Paulina med tjocktröjor och frös.
Tuk sa att i norra Thailand är det nästan minusgrader och igår var det 16 grader här, fatta!?

Lägger ut lite värmande bilder istället
 
 
 
 
Vi käkade på Lucky's Saloon igår för första och sista gången. Det är mer ett barhak än restauranghak och "investeraren" som amerikanen kallade sig för är alkoholist och var inte nykter igår, men trevlig ändå.

För exakt 1 år sen vaknade vi tidigt då Paulina skulle ha sitt första luciafirande på dagis.
Jag såg att jag hade fått en blödning, jag hade ju trots all gått över tiden med 13 dagar och hade fått tid för igångsättning 2 dagar senare, redan då på morgonen visste jag att det skulle sätta igång av sig själv.
Värkarna smög sig på under hela dan, Paulina fick feber så dem ringde från dagis och vi hämtade henne.
Vid 18 mötte jag dåvarande grannen Lily utanför apoteket, barnalvedonen var slut och hon önskade mig lycka till, hade rätt regelbundna värkar vid den tiden.
Jag ringer till Södra BB för att kolla om vi fick komma dit fast jag inte var skriven där och det gick ju bra.
Sen väntade jag, klockade värkar, duschade, tog de sista magbilderna men jag glömde bort att väga mig.
Jag tror jag gick upp 30 (!!!!!) kilo den här gången, jag som hade sagt att jag INTE skulle spräcka 100 kilos gränsen, men det gjorde jag ju..
Vi ringer farmor och farfar som hämtar den sovande och febriga Paulina som såklart blir jätteledsen över att vi inte skulle följa med dem. Men det gick bra sen när dem väl kom fram.
Vi kom in efter 21 nån gång och resten tar jag imorgon då det är Nathalie's födelsedag!

// Kikki

1 kommentar:

  1. 30 kilo + å lika fin ändå!!! :)
    En sak som är väldigt jobbigt med eran blogg! Jag läser alltid blogginläggen i mobilen och då går det inte att kommentera! Blir väääldigt irreterad! Därför kommer alltid mina kommentarer lite sent :) Kraaaaaam //Ida

    SvaraRadera

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!