fredag 30 december 2011

Igår å idag

Niklas är dålig, troligtvis halsfluss, eller så är det Niklas-sjukan.
Jag vaknade vid 7 igår när Niklas klev upp och åt frukost men Nathalie var gnälligare än vanligt så jag gick och la mig med henne vid 9 och somnade jag med.
Niklas hade redan gått och lagt sig och Paulina satt med iPaden.
Vaknar av att jag hör röster och då har bästa Adam kommit och hämtat Paulina så att vi får sova, jag mådde inte heller så bra.
Vaknar vid 13.30 (!!!!) när Nathalie vaknar och kliver upp, Niklas sover fortfarande.

Vi hade lite problem med en faktura så Niklas var tvungen att åka och ringa till Sverige och passade sen på att köpa take-awaymiddag och ta med sig Paulina tillbaka.
Niklas gick och la sig kort efter och jag kunde såklart inte somna.
Jag satt på Photobox och gjorde en kalender för 2012, det tog ett tag, när jag äntligen skulle betala så funkade det inte, chattade med Kundtjänst (hur bra som helst!) och vi kom fram till båda 2 att det borde vara spärrat så jag ringde min kära mor som fixade allt åt mig istället.
Paulina vaknade vid halv ett så hon fick lägga sig inne hos Niklas och jag inne hos Nathalie i den lilla sängen så jag har inte sovit bra, inte Niklas heller, Paulie hade snarkat så han klev upp 5.30 imorse :P

Idag har Paulina varit sur på oss, hon ville vara ensam med farmor och farfar idag igen, och grabbarna såklart, hon ville att Adam skulle komma och hämta henne med moppen, men vi behövde tvätta och fixa lite så vi åkte allihopa.
Niklas bokade hotell, vi åker till Bangkok nästa vecka i samma veva som familjen Sidambah åker hem till Sverige igen, vi ska bo på Pathumwan Princess Hotel som ligger jämte MBK.
Tror det blir minst jobbigt att säga hejdå till dem när vi är där än här för jag vet ju hur hon reagerat när andra sagt hejdå...

Imorgon är det årets sista dag, ett år som bokstavligen svischat förbi.

27/12

// Kikki

1 kommentar:

  1. Lyxigt att o granne med MBK, blir de shopping? :D

    SvaraRadera

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!