tisdag 6 december 2011

Festival!

Jag har haft magkramper idag, det hade inget med behov nr 2 att göra så jag har varit inne hela dan med Nathalie.
Hon är så himla go när hon lägger manken till, om drygt 1 vecka blir hon en 1-åring.
Så här såg jag ut för 1 år sen, 6/12-10
Men nu var det festivalen jag skulle skriva om!

Filmen ovan visar vår modiga tjej, som matar getterna med "välling" för 20 baht (5 kr) och klappar dem och vill verkligen inte åka ifrån dem.
Vi kom dit vid halv fem och då hade inte alla hunnit packa upp ännu men vi strosade runt ändå och tillslut hade allt öppnat.
Vi köpte en klänning till Nathalie, tischor till mig, nagellack, massa halsband, håraccesoarer, strandleksaker och lite annat.
Till middag åt Paulina köttbullar, Nathalie korv och vi grillspett. Finns hur mycket som helst att välja och vraka mellan men i år var temat seafood och Ni som känner mig vet ju vad jag tycker om det, BLÄ!
Sen åkte vi karusell på Gröna Lund som Paulina kallade det för, 2 karuseller och 2 bautahoppborgar.


Den här snurrade och åkte baklänges upp och ner, Paulina tyckte den va lite läskig men man fick åka LÄNGE så hon tyckte det var kul tillslut :)

När vi skulle åka hem märkte jag att jag tappat nappen, den sista, så hela 30 km färden i beckmörker utan napp med 2 trötta barn och heliumballonger att hålla reda på.
Ringde Igor och de hade lokaliserat de nyinköpta napparna i väskan så vi svängde förbi på väg hem och stämde träff för morgondagen på coca cola stranden.
Paulina hittade nappen i moppen när vi kom fram och sen körde Niklas över den med moppen när Nathalie tappat den på backen så den gick sönder så det tog vi som ett tecken, nappen ska väck!
Det ena nappaketet vi fick var det ugglor på så dem spar jag till absolut nödfall, jag som älskar ugglor, köpte en rosa uggleväggklocka på Lotus häromdan som ska upp i Nathalie's rum sen :)

Nu ska jag läsa ut min bok och "recensera" den sen om jag inte somnat innan. Kl är snart 22 här.

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!