onsdag 29 februari 2012

Skottdagen

Idag är enda dagen kvinnor får fria till sina män och de måste säga ja, läste jag alldeles nyss.
Det här med frieriet visste jag, men att de är tvungna att säga ja hade jag ingen aning om.
Jag har en vän som fyller år idag, 9 skottår har hon fått fira, lite tokigt det där.

Annars brände jag mig bra nog igår när jag låg och läste, låg inte ens ute i 1 timme så solen är extra stark nu, blir bra för kroppen att vila några dar i Bangkok.
Håller även på att göra en fotobok till Paulina som hon ska ta med sig till sina dagiskompisar och visa vilka äventyr hon varit med om, det kommer bli en hit tror jag :)

Lilla damen hade hattprovning förut, dessa hattar har vi fått under tiden vi varit här.
Vi hade även turen att hitta en napp på Tesco Lotus i Rayong, vi har en ny och fräsch hemifrån som hon har på natten och på dagarna har hon haft en halv napp, den ena plastvingen sprack, och nu har även den andra spruckit och ramlar snart ihop så som sagt, TUR!
Hon är verkligen en riktig nappunge, när vi är ute vid poolen går det bra men när vi kommer in så är det kört. Kommer bli en tuff avvänjning när det är dags, men vi håller på det ett tag till, det verkar som att vällingen snart är ett avslutat kapitel och det är alltid nåt.

Kollade just på en USEL film, Försvunnen, en svensk film från 2011 med bl.a Kjell Bergqvist, se den inte!

Ja just det, Niklas fick en just-det-Ni-SKA-komma-på-bröllop "inbjudan" på kvällskvisten, kl 8.00 på fredag med 400 gäster, jomenvisstserru!
Tack, men nej tack, nu ska jag bara försöka få dem att förstå det också.
Ni kanske tycker det låter som en kul grej men fokuset kommer inte ligga på brudparet, det kommer ligga på oss, och det vill jag verkligen inte ta ifrån dem, och inte har vi nåt vettigt att ta på oss heller för den delen, och så har vi 2 tjejer med krassliga magar, toalett är inte en självklarhet för thailändarna (de har oftast ett hål i marken) och toapapper vet dem nog inte vad det är heller.

// Kikki

1 kommentar:

  1. inte lite fördomar du har vännen....inte veta vad toa papper är hahaha KRAM, Lily, Ludde, Feli och Filippis!!!

    SvaraRadera

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!