måndag 12 mars 2012

We're back!

Får börja med att be om ursäkt för den kassa uppdateringen.

Sen vi kom hem från Bangkok har det varit full rulle, 8 pers har vi varit totalt som käkat ihop och gjort saker ihop.
Krille och Ida åkte igår, de har bott på hotell och har liksom vi förälskat sig i Mae Phim, vi är så glada över att de ville följa med oss hit och se "vårat" Thailand.

Idag har vi varit i Rayong och shoppat lite, jag hittade ÄNTLIGEN skor, eller "sandaler" som passar på mina breda fötter, har dock inget foto än (kameran har levt sitt eget liv)
Ida blev kär i lite väskor och ångrar lite att hon inte köpte flera ;)

Tilde och Paulina beter sig som syskon mer än vänner tycker jag.
Det är mycket som kretsar kring dem just nu; "tjafs" om vem som är vackrast, har finast saker, störst, mest,  bäst, jaa Ni fattar, att 2 st 3-åringar står och tjabblar om sånt känns sådär.
När den ena säger att den har ätit klart så har den andra också gjort det, fast denne egentligen inte är mätt, de ska beställa exakt samma saker att äta och vill helst ha exakt samma badleksaker också.
Det är mycket tjo och tjim men det är underbart med sällskap och ungarna somnar som oftast helt ovaggade.
Paulina vill gå ner till Tilde så fort hon vaknar men eftersom dem är här på semester så sover de mycket längre än oss *avis* Svårt för fröken att förstå det.

Imorgon har de varit här i 1 vecka och på onsdagkväll nästa vecka lämnar vi Mae Phim och alla underbara thailändare på obestämd tid.
Vi är 3 i familjen som har stor hemlängtan nu (Nathalie kommer nog inte ihåg nåt annat hem än Thailand) men jag gissar på att om det är kallt där hemma i Stockholm så kommer vi nog känna lite vemod, men vad gör det?
Våren är på intågande och sen kommer den härliga svenska sommaren.
Ungarna ska in på dagis, Niklas ska börja jobba igen och jag ska ge mig in i jobbsökarträsket för andra gången i mitt liv, spännande!

Och vet Ni?
RÄTT LÅT VANN!
Jag fick se Mellon på söndagen och jag hade haft surfstopp och Niklas och Ida var som musslor så jag inte skulle få reda på innan, men några grannar sa det i ohappa så jag visste redan innan att Euphoria skulle vinna, men det var ändå helt magiskt att se, innan låten ens hade börjat presenteras steg jublet i Globen för alla visste vem som skulle sjunga härnäst, årets Mellovinnare.
ÄNTLIGEN tyckte Sverige som jag, Danny, David, Dead By April och Molly hade sjukt grymma låtar också, men ända sen jag hörde Loreen så kunde ingen annan bräcka det.

Nu ska jag joina min brunbrända snygging in i drömmarnas land.
Förhoppningsvis hörs vi snart igen här på bloggen!

Försökte lägga in lite bilder men det visar sig att vi har använt upp hela vårat utrymme på 1024MB. TRIST! :(

// Kikki

2 kommentarer:

  1. Saknar Er!! Såfort ni kommit i ordning tänker jag komma å hälsa på er! (Kan hända att det blir utan barn) Så vi får ut maximalt! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack för vistelsen i Mae Phim, och ert fina värdskap och reseledande! :-) Softar ut sista dagen vid poolen innan hemfärd i natt. Ha det bäst så blir det exotiskt purjolökssoppa i Sverige snart!

    /K o I

    SvaraRadera

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!