söndag 4 mars 2012

Bangkok

Sitter i sviten på det nya hotellet som vi checkade in på idag, Novotel Bangkok Platinum, bytte hotell idag. Vi har ju alltid bott på Princess som ligger i MBK. Men denna gång var jag inte nöjd.
Vi ringde efter en handy man första kvällen, dörren gick ej att stänga ordentligt, skruven till låset åkte upp hela tiden och en annan skruv var lös i entrén. Han kommer och tittar, skruvar fast skruven med nageln i dörren. Frågar sedan hur länge stannar ni, 3 nätter. Fixar en annan dag och så gick han.

Idag när jag vi gick ner till frukosten och satt och åt. Kom en tjej fram som jobbade där. Du får inte ha linne här(haft det varjegång vi bott där under vår vistelse) jag sa att jag vill äta upp min frukost. Då kallade hon på "chefen" över frukostsalen....Han sa samma sak, mitt svar var då checkar vi ut efter frukosten. Att tjejer fick ha små linnen var en helt annan sak enligt dem. Så litet linne har jag ej.....

Jag bestämde att vi byter hotell, jag gick direkt efter frukosten på jakt efter nytt boende och nu sitter vi i en svit på Novotel Platinum . Där grAtis dryck och tilltugg ingår och självklart internet! :)

Frågade när jag pratade med dem om priser på rummen om det var ok att äta frukost i linnet jag hade på mig, självklart sa dem. Berättade då historien från vårt andra hotell.

Vid utcheckning från Princess gjorde dem allt för att ha oss kvar, restpersonalen bad om ursäkt för sättet dem sa till via hotell managern och dem ville bjuda oss på middag.

Då jag hade förbetalt vistelsen via booking.com och visste att jag ej skulle få några pengar tillbaks för dem två sista nätterna, bad jag dem donera 12 000 baht till det dem ville att alla gäster skulle donera pengar till ( det första man såg på rummet) Men det kunde dem ej. varför sa jag då. Det kan vi inte och får inte och där stod vi och pratade om det.

Då frågar han mig hur kan vi göra dig nöjd? Skänk 12 000 baht för jag kommer ej bo här med familjen. Barnen har mer nytta för dem och då blir jag nöjd. Men det kunde han ej fick jag till svar.
Bad då om kvitto och så lämnade vi Princess.


Servicen på Novotel var då helt annorlunda och priset ungefär detsamma, men detta är modernt och nytt och det märks!

/Niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om Ni inte har ett Google-konto kan Ni ändå kommentera, välj Anonym men skriv gärna vem Ni är i kommentaren.
Tack!